Czym jest LarpVenture?
Co to jest larp?
To bardziej rozbudowana i ustrukturyzowana zabawa w odgrywanie ról. Osoby uczestniczące wcielają się w wymyslone postaci i wspólnie poprzez swoje działania i decyzje tworzą wciągające opowieści. Dla zwiększenia iluzji larpy mogą wykorzystywać malownicze lokacje, kostiumy i rekwizyty a nawet efekty specjalne. Najważniejsze jest to, że w larpie każda postać jest protagonistą własnej historii i to osoby uczestniczące decydują, jak te historie się potoczą.
Larpy występują w różnych kształtach i rozmiarach: od dwugodzinnych gier improwizacji bez kostiumów i rekwizytów, przez weekendowe gry na zamkach, lub liczące po kilkaset osób larpy bitewne, po serie gier trwające nawet po kilka lat. A to tylko kilka przykładów.
Brzmi intrygująco? Chcesz wiedzieć więcej?
Wierzymy w świetlaną przyszłość larpów
Pragniemy zmienić postrzeganie larpów z z beztroskiej zabawy dla dzieci w rozwijającą się branżę immersyjnej rozrywki i zaangażowanego storytellingu. Znamy, dane nam było uczestniczyć i tworzyć larpy, które niosły ze sobą przełomowe życiowe doświadczenia, ważne relacje międzyludzkie, dawały impuls do zmiany perspektywy, rozwoju osobistego, zdobcia nowych umiejętności i wiedzy.
Nawet jeśli historie są zmyślone, doświadczenia i emocje są prawdziwe. Dlatego larpy są tak angażującym i efektywnym sposobem nauki czegoś nowego, spróbowania innego podejścia, odkrywania ciekawych idei, podejmowania trudnych decyzji, konfrontowania się z porażką, Dzięki larpom możemy uczyć się na własnych błędach, bez ponoszenia konsekwencji w prawdziwym życiu.
Bierzemy larpy na poważnie
Stworzyliśmy LarpVenture, bo wierzymy, że larpy powinny być bardziej dostępne dla szerokiej publiczności. A to jest możliwe, tylko dzięki profesjonalnej produkcji większej liczby gier, ich powtarzaniem i usprawnianiem z kolejną edycją. Do czego z kolei potrzeba przepływu wiedzy i współpracy z osobami, które mają doświadczenie w poszczególnych aspektach. Dlatego jako LarpVenture chcemy powtarzać dobre larpy, kurować nowe projekty, towrzyć własne larpy i współpracować z innymi tworzącymi.
Naszym celem, jako spółki not-for-profit, nie jest generowanie zysku dla właścicieli, ale przeznaczanie go na płace, tantiemy dla twórców oraz wydatki, które zapewnią firmie stabilny rozwój. A w przyszłości pozwolą nam produkować więcej larpów, zatrudniać więcej osób oraz organizować staże.
Mamy na sercu dobro twórców
Dla nas tworzenie i organizacja larpów jest czymś więcej niż tylko hobby i wierzymy, że dla innych osób także może być sposobem na życie, profesją, kompetencją, którą będą się chwalić w CV. Jednak utalentowane, doświadczone i pracowite osoby specjalizujące się w larpach, zwykle nie są opłacane za swoją pracę tak, jakby były opłacane w innych zawodach i branżach. Często pracuja po godzinach, pod presją czasu, poświęcając prywatne życie. Ich praca najczęściej jest nagradzana sukcesem gry, pozytywnymi emocjami uczestniczących i własną satysfakcją. Te jednak nie są pewnikiem. Wszystko to prowadzi do przeciążenia odpowiedzialnością, frustracji i wypalenia.
Naszym celem długoterminowym jest zmniejszenie zakresu pracy wolontaryjnej w larpach, stworzenie przestrzeni do rozwoju i profesjonalizacji, a docelowo bycia opłacanymi proporcjonalnie do nakładu pracy.
Mamy wielkie plany, ale chcemy zrobić to mądrze
Idea LarpVenture jest - jak możecie przeczytać - mocno złożona. Dlatego realizujemy ją powoli, krok po kroku, aby móc stworzyć najlepsze rozwiązania odpowiadające na potrzeby środowiska larpowego. Zależy nam na stworzeniu solidnych fundamentów, odnalezienia właściwego kierunku rozwoju, zaplanowania przejrzystej strategii komunikacji i zaproszenia na pokład osób, które podzielają nażą wizję i miłość do larpów. Zdajemy sobie też sprawę z możliwych potknięć i komplikacji, które napotkamy po drodze.
To jak na razie nasza największa larpowa przygoda!
Ekipa
Założyciel i osoba zarządzająca spółką (CEO). Jego działką jest zarządzanie strategiczne, koordynacja produkcji i zespołu.
Larper urodzony w Gdańsku w 1984 roku, larpuje od 2001 roku.
Od 15 lat zajmuje się organizacją larpów, specjalizując się w produkcji eventów i projektowaniu doświadczeń. Jest dumny, że brał udział w takich projektach jak 4th of July, Convention of Thorns, BlackBox3City, The Witcher School czy Larpowe Laury.
Jakub przez wiele lat współpracował z kilkoma grupami larpowymi, ale najbardziej godne wspomnienia i znaczące były dwa projekty: Stymularpy z Idą Pawłowicz i Pod Owczarkami z Meg Pomorską.
Poza larpami Jakub od ponad 5 lat pełni funkcję starszego lidera i koncentruje się na rozwoju ludzi oraz wprowadzaniu doskonałości operacyjnej. Swoje umiejętności zawodowe w zakresie marketingu i rozwoju biznesu doskonalił pracując jako dyrektor sprzedaży w strukturach korporacyjnych i dynamicznych środowiskach startupowych. Zaangażowany i analityczny, wykorzystuje swoje wykształcenie z zakresu zarządzania i psychologii do budowania skutecznych i zgranych zespołów, które napędzają całe firmy.
Choć wiele jego sukcesów zawodowych ma wymiar finansowy, najbardziej dumny jest ze swojego bezpośredniego wpływu na rozwój ścieżek zawodowych ponad 50 osób. Dążąc do godziwych środowisk pracy i zrównoważonych organizacji, kładzie nacisk na etykę biznesową jako podstawę zdrowej firmy.
Współzałożyciel i osoba zarządzająca marketingiem (CMO). Jego działką jest strategia komunikacji, zarządzanie marką i społecznością.
Z wykształcenia kulturoznawca, z zawodu projektant narracji i specjalista ds. komunikacji, z zamiłowania larper.
W larpach zakochał się od pierwszech wejrzenia, którą poznał dzięki znajomym ze studenckiego klubu dantastyki Grimuar. Uwielbiał rozbudowane historie, intensywne emocje i fascynujących bohaterów. Obronił pracę magisterską o larpach i uczy ich na kierunku Produkcja Medialna na swojej macierzystej uczelni.
Od tamtej pory larpy są mu bliskie i są czymś więcej niż tylko rozrywką. Zagrał ponad 200, poprowadził ponad 130, a (współ)tworzył prawie 30. Prowadził warsztaty, pisał artykuły, redagował publikacje, koordynował program larpowy na Festiwalu Falkon i Konferencji Kola 2017, był członkiem zespołu scenariuszowego Szkoły Wiedźminów, dawał feedback twórcom jako sędzia konkursów larpowych.
Jako aktywny propagator larpów, wraz z Jakubem Barańskim współtworzył pierwszy w Polsce cykl szkoleń larpowych LubLarp. Grupa LubLarp przerodziła się w zaangażowaną społeczność i centrum wielu projektów. Wygłosił TED talk na temat larpów jako potężnego narzędzia w edukacji i rozwoju osobistym, a ostatnio z Fundacją Nausika pracował nad konferencją Portal 10 i szkoleniami Larp Alchemy.
Jego ścieżka kariery uczyniła go specjalistą od wszystkiego. Zaczynał od rozwoju widowni w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Następnie został kierownikiem działu marketingu w Warsztatach Kultury, pracując przy czterech flagowych międzynarodowych festiwalach w Lublinie. Od 2017 roku jako freelancer brał udział w kilkudziesięciu projektach z zakresu projektowania narracji, content marketingu, mediów społecznościowych, public relations, projektowania graficznego i edycji tekstów. W międzyczasie realizuje projekty hobbystyczne i wolontariat na larpach.
Osoba zarządzająca procesami (COO). Zajmuje się komunikacją i wsparciem graczy oraz zarządzaniem wiedzą.
Pochodzi z Gdańska - miasta wolności. Od najmłodszych lat lubiła wiedzieć cokolwiek o wszystkim, i tak jej zostało. Jej supermocą jest znajdowanie dziury w całym i łatanie jej tak, żeby działało lepiej.
Większość umiejętności dotyczących pracy zespołowej zaczerpnęła z harcerstwa, w którym rozwinęła - i praktykowała - zainteresowanie dziennikarstwem i PR-em. Pokazało jej też rolę efektywnej komunikacji w zarządzaniu wydarzeniami (a także jak ważne jest, żeby zawsze mieć przy sobie scyzoryk i plaster). Dzięki temu pierwsze “prawdziwe” doświadczenia zawodowe były związane z prowadzeniem serwisu informacyjnego, pracą w branży eventowej - przy grach miejskich i wypoczynku dzieci i młodzieży. Te doświadczenia skierowały ją w stronę wykształcenia i zawodu wykonywanego najdłużej - logopedy wczesnej interwencji. Praca z dziećmi z opóźnieniami rozwojowymi pokazała jej, jak dużo zależy od tego, czy rozumiemy się nawzajem, jak ważne jest dostosowanie sposobu komunikacji do potrzeb odbiorcy, a także jak dobrze mieć zaufany i kompetentny zespół.
Z larpami zetknęła się poprzez BB3C w 2015 r. i szybko wsiąkała, gdy okazało się, że nie tylko pozwalają przeżywać niesamowite emocje i doświadczenia, ale też dają możliwość tworzenia takich doświadczeń dla innych.
W 2016 razem z Jakubem pojechała na BattleQuest żeby pomóc w prowadzeniu karczmy i tak powstało Pod Owczarkami - półprofesjonalny larpowy catering, pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Z jasną misją - żeby jedzenie na larpach było dobre, dla wszystkich i immersyjne przygotowali przewodnik pomagający projektować wydarzenia od strony kuchni i dwukrotnie poprowadzili warsztaty podczas Konferencji Larpowej.
Meg regularnie współpracuje ze Stymularpami, co pozwala jej wykorzystać dążenie do optymalizacji, dbanie o komfort i bezpieczeństwo oraz zamiłowanie do doświadczeń wielozmysłowych poza kuchnią.
Managerka zespołów projektowych. Jej działką jest wszystko, co można nazwać "zarządzanie z ludzką twarzą".
Osoba odpowiedzialna w LarpVenture za wszystko, co związane jest z tzw. „zarządzaniem z ludzką twarzą”. Na pierwszym miejscu ludzie – to jej dewiza w życiu prywatnym i zawodowym. Wierzy, że gracze larpowi to świetne środowisko, które chce rozwijać, edukować i wspierać.
Zawodowo, od wielu lat związana z rekrutacją, zarządzaniem talentami i wszelkimi usprawnieniami procesów w tym zakresie. Z wykształcenia psycholożka społeczna i... rytmiczka.
Pochodzi z Bydgoszczy, gdzie spędziła 28 lat swojego życia. Mimo wrodzonego lokalnego patriotyzmu, niecały rok temu przeprowadziła się do Wrocławia i wciąż odkrywa w tym mieście nowe możliwości.
Larpami zajmuje się od 2018 roku - i była to miłość od pierwszego wejrzenia. Dość szybko zorientowała się, że najbardziej pociągają ją kulisy tego hobby – ma doświadczenie jako gawędziarz, NPC i koordynator pracy zespołu.
Ania gra w larpy dla emocji i relacji. Uwielbia gry oparte na pełnym zanurzeniu w grę, wciągające ją w fabułę i dające odskocznię (przynajmniej na chwilę) od realnego świata.
Specjalista ds. logistyki oraz wsparcie producenckie. Osoba odpowiedzialna za organizację magazynu, zaopatrzenie oraz szeroko pojętą logistykę.
Urodzony w Olsztynie, choć od zawsze mieszkający na Pomorzu. W Gdańsku od 2011r. do teraz z małymi przerwami. Od wczesnych lat szkolnych tancerz w szkolnym zespole folklorystycznym. W latach 2008-2014 członek Kaszubskiego Zespołu Pieśni i Tańca “Kościerzyna”, 2010-2019 rekonstruktor wczesnośredniowieczny, 2014-2019 opiekun ptaków drapieżnych w grupie sokolniczej. Na co dzień kierownik magazynu w firmie kamieniarskiej oraz kierowca auta dostawczego, wcześniej kierowca w transporcie międzynarodowym oraz kurier.
Pierwszy kontakt z larpami w roku 2017 jako monster crew na The Witcher School. Od tamtej pory regularnie udzielający się jako NPC lub osoba techniczna podczas różnych projektów. Jego pasją od początku stało się tworzenie doświadczenia dla innych - szczególnie w rolach short-term oraz jako osoba techniczna. Na tyle wsiąkł w stronę organizacyjną wydarzeń, że do tej pory wziął udział jedynie w trzech larpach jako gracz.
Hobbystycznie zamiłowany gracz mil-sim, racing-sim oraz tactical RPG. Ojciec dwóch kotów.
Osoba zarządzająca mediami społecznościowymi. Zajmuje się komunikacją w mediach, wspiera działania promocyjne oraz tworzy filmy z wydarzeń.
Pierwszego larpa zagrała w 2014 r i odtąd wcieliła się w ponad 150 postaci. Lubi emocjonalne historie, które na długo zostają w pamięci. Jako część grupy LubLarp pomagała w organizacji kolejnych edycji lubelskiego festiwalu larpowego. Pracując na koloniach inspirowanych światem Harry’ego Pottera, koordynowała turnus fabularny, podczas którego młodzież larpowała przez dwa tygodnie.
Swoje zainteresowanie larpami realizuje nie tylko jako graczka. Dołączyła do studentów szwedzkiego Uppsala Universitet na kierunku Transformative Game Design, gdzie zamierza zgłębiać tajniki wpływu RPG i larpów na osoby grające.
Zawodowo analizuje i optymalizuje internetowe kampanie reklamowe takich marek jak BMW, Philips czy Otodom. Dzięki doświadczeniu z produkcją wideo, wspiera LarpVenture w przygotowaniu takich materiałów.
DOŁĄCZ DO NAS!
Chcecie produkować z nami larpy? To wspaniale się składa, bo szukamy osób do współpracy!
Dajcie nam znać, jaki charakter pracy was interesuje, jakie są wasze mocne strony a czego chcecie się uczyć. Dorzućcie też swoje CV.
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie na contact@larpventure.com
6-9 MARCA 2025
międzynarodowa edycja potwierdzona
dołącz już dziś!
15-18 MAJA 2025
polska edycja
zgłoś się już dziś!
11-14 WRZEŚNIA 2025
międzynarodowa edycja
Dołącz już dziś!